Увага! Всі конференції починаючи з 2014 року публікуються на новому сайті: conferences.neasmo.org.ua
Наукові конференції
 

АВТОМАТИЗОВАНЕ РОБОЧЕ МІСЦЕ МЕНЕДЖЕРА (ОРГАНІЗАТОРА ВИРОБНИЦТВА) В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ

Автор: 
Ірина Місяченко, Марія Кодинець (Боярка, Україна)

Постановка проблеми у загальному вигляді. Організація і реалізація управлінських функцій потребує радикальної зміни як самої технології управління, так і технічних засобів оброблення інформації, серед яких головне місце належить персональним комп’ютерам. Вони все більше перетворюються із систем автоматичного перероблення вхідної інформації у засоби нагромадження досвіду працівників сфери управління, аналізу, оцінки і вироблення найефективніших економічних рішень. Низько кваліфікований практичний досвід майбутніх фахівців у сфері менеджменту на сьогодні є поширеним явищем.

З накопиченням досвіду розроблення та використання різноманітних комп’ютерних систем стало очевидним, а безпосередньо на робочому місці організатора виробництва найзручнішим є поєднання декількох видів прикладних систем, тобто створення інтегрованих систем, які об’єднують найчастіше використовувані пакети прикладних програм.

Аналіз останніх досліджень та публікацій. Дослідження питань підготовки менеджерів присвячені праці - Вербовецька Я.Ю. (Інформаційні технології в менеджменті), Глубока О.П. (Системний аналіз в управлінні трудовим потенціалом у підприємствах АПК), Горобець Л.Ю. (Інформаційні системи в управлінні аграрним підприємством), Зубко О.Д. (Інформаційне забезпечення в процесі управління), Круць С.В. (Структура інформаційної системи менеджменту), Купцова А.П. (Вимоги до персональних комп'ютерів для організації автоматизованого робочого місця менеджера), Палій Н.М. (Інформаційні системи в управлінні підприємством), Постовий М.Ю. (Інформаційне забезпечення управління агропромисловим комплексом України), Скрипник І.А. (Особливості формування автоматизованих систем управління підприємством), Стебловська В.С. (Інформаційні системи аграрного менеджменту).

Мета статті – здійснити аналіз автоматизованого робочого місця для фахівців з організації виробництва.

Виклад основного матеріалу. В сучасних умовах стрімко зростає попит на інформацію та інформаційні послуги. В зв’язку з цим технологія опрацювання інформації намагається використовувати найширший спектр технічних засобів і, передусім, комп’ютерну техніку та цифрові електронні засоби комунікації. На їх основі створюються обчислювальні системи і мережі не лише для накопичення, збереження та перетворення інформації, а й для максимального наближення термінальних пристроїв до робочого місця фахівця, який приймає рішення.

Інформатизація в області управління економічними процесами ставить собі за мету підвищення продуктивності праці працівників за рахунок зниження співвідношення "затрати/обсяги виробництва". Для цього вона вимагає підвищення кваліфікації та професійної грамотності зайнятих управлінською діяльністю фахівців. [5, с. 11]

Комп'ютеризація сприяє вдосконаленню доступності та якості інформації, тому сьогодні в часописах з менеджменту найчастіше обговорюють систему управлінської інформації, сформовану на комп'ютерній основі. [1, с. 7]

В залежності від рівня менеджменту (оперативний, тактичний, стратегічний) менеджеру доводиться приймати управлінські рішення в умовах різного ступеня невизначеності. При цьому часто доводиться вирішувати задачі різного типу. Використання досягнень інформаційних технологій дозволяє змоделювати результати прийняття різних варіантів управлінських рішень та вибрати оптимальне рішення. У цьому полягає одна з головних переваг інформаційних технологій над методом спроб і помилок при управлінні лише на основі досвіду, який зароджується в умовах навчання.[5, с. 18]

Студент повинен бути підготовлений до активної творчої професійної та соціальної діяльності, яка б сприяла прогресу суспільного розвитку; вміти самостійно здобувати нові знання, контролювати та коректувати зроблене, мати високі моральні якості; сприяти підвищенню продуктивності праці, додержуватись режиму заощадження тощо.

Кваліфікаційний рівень спеціаліста в області організації виробництва дозволяє фахівцю:

- проводити аналіз та оцінку діяльності підприємства;

- брати участь у розробці стратегії і тактики підприємства з використанням сучасних методів та принципів управління;

- приймати оптимальні рішення в конкретних господарських ситуаціях;

- використовувати прогресивні методи прогнозування, планування, обліку, контролю та аналізу роботи підприємства. [2, с. 23]

Основною метою багатьох компаній (підприємств) є побудова довготривалих і взаємовигідних стосунків з клієнтами. Для досягнення цієї мети необхідно вирішувати ряд завдань. [3, с. 6]

Нині пристижним є фахівець, який оволодів практичними навичками профільного програмного забезпечення та з легкістю може продемонструвати свої знання та навички на автоматизованому робочому місці.

Здійснимо аналіз обєктів для обробки інформації менеджерами різних напрямів, які передбачені в інтегрованій системі управління підприємством корпораціями Парус та 1С: [5, с. 3]

Система парус включає в себе такі програмні оболонки: CRM-система "Парус - Менеджмент і Маркетинг", Парус-консультант, Парус-підприємство 7.

CRM-система "Парус - Менеджмент і Маркетинг", платформа має ряд модулів (підсистем) – ″Автобізнес та автосервіс″, ″Сервісний центр″, ″Торгівля і склад″, ″Виробництво″, ″Реклама″, ″Сфера послуг″, ″CRM-партнерство″.

"Парус - Менеджмент і Маркетинг" надає можливість автоматизувати роботу у сферах:

  • вести базу даних потенційних і чинних клієнтів з широким набором реквізитів та гнучкими засобами відбору;

  • організовувати оперативну роботу менеджерів з просування товарів та послуг з веденням накопичувальної хроніки взаємовідносин з клієнтами;

  • вести облік документів з надання товарів і послуг (комерційні пропозиції, договори, накладні, акти);

  • організовувати роботу Call-центрів (працівників прямого телемаркетингу);

  • обліковувати вхідні звернення та контролювати їх опрацювання;

  • вести облік маркетингових заходів (медіа-планів) та їх ефективності;

  • виявляти потреби клієнтів за допомогою реєстрації опитувальних анкет та їх аналізу;

  • формувати графік роботи та обліковувати робочий час працівників;

  • планувати та відслідковувати контакти з нагадуванням за допомогою SMS та E-Mail;

  • вести облік рекламацій;

  • здійснювати і фіксувати постановку задач та контроль за їх виконанням;

  • аналізувати комерційну діяльність підприємства в розрізі товарів і послуг та за спеціалістами;

  • формувати звітність в системі;

  • організовувати сервісне обслуговування клієнтів. [5, с.1]

″Парус-консультант″, це унікальна довідкова система за законодавством України, що містить нормативні документи і консультації по оподаткуванню, бухгалтерському обліку, валютному регулюванню, митному праву, банківській діяльності, аудиту, цивільному праву, приватизації державного майна, житла, землі, авторському праву, законодавству про цінні папери, про зовнішньоекономічну діяльність, про працю, про соціальне страхування, про торгівлю і застосування електронних контрольно-касових апаратів і інше.

У базі зібрано і систематизовано більше 400 000 документів (стан бази на червень 2012 року), регулюючих фінансово-господарську і адміністративну діяльність юридичних і фізичних осіб, офіційні роз'яснення, консультації, типові документи, нормативно-довідкові таблиці, облікові регістри і первинні документи бухгалтерського обліку, бланки звітності, календар бухгалтера;

Парус-підприємство 7 - проста і зручна, але в той же час потужна повнофункціональна система, призначена для використання на підприємствах різної галузевої спрямованості. Система поставляється повністю готовою до експлуатації. Усі документи і звіти користувач може вивантажувати як в Microsoft Office, так і у безкоштовний OpenOffice. Система має модульну побудову. Кожен з модулів об’єднаний в єдину інформаційну базу, що забезпечує прозорість доступу до даних. [3, с. 21]

1С Торгівля і Склад для України 7.7. Конфігурація призначена для автоматизації обліку в торгових організаціях оптово-роздрібної торгівлі. Система підтримує усі найбільш поширені операції, пов'язані із закупівлею, зберіганням і продажем товару. Продукт дозволяє вести облік взаєморозрахунків по торгових операціях з покупцями і постачальниками.

1С Управління виробничим підприємством 8. Даний програмний продукт дозволяє організувати єдину інформаційну систему для управління діяльністю підприємства :

  • управління фінансами;

  • управління виробництвом;

  • управління персоналом (включаючи розрахунок заробітної плати);

  • управління складом (запасами);

  • управління продажами;

  • управління закупівлями;

  • управління взаєминами з клієнтами;

  • облік фінансово-господарської діяльності по національних і міжнародних стандартах;

  • консолідована звітність;

  • бухгалтерський облік;

  • податковий облік;

  • облік в цілях управління.

1С Управління торговим підприємством 8. Даний програмний продукт спрямований на автоматизацію діяльності таких функцій:

  • управління торговою діяльністю:

  • управління продажами;

  • планування продажів;

  • управління замовленнями покупців;

  • ціноутворення;

  • управління закупівлями;

  • управління роздрібною торгівлею і підключення торгового устаткування;

  • управління стосунками з покупцями і постачальниками;

  • складський облік;

  • облік банківських і касових операцій;

  • управління взаєморозрахунками;

  • облік необоротних активів;

  • управління персоналом і розрахунок зарплати;

  • облік виробництва;

  • бухгалтерський облік;

  • податковий облік;

  • податковий облік по податку на прибуток;

  • облік ПДВ;

  • спрощена система оподаткування;

  • формування регламентованої звітності. [4, с.14]

Висновок. Масова комп’ютеризація всіх сфер людської діяльності здатна вирішити проблеми організаційного управління, підвищити ефективність і продуктивність праці в проектуванні, технологічних розрахунках, організаційно-інформаційних технологіях постачання, розподілу, торгівлі, обліку, контролю, виконання інших інформаційних робіт творчого та рутинного характеру.

Отже, з метою високоясніго навчання студентів-менеджерів у поєднанні з практичною частиною інформаційної діяльності необхідно створювати студентські автоматизовані робочі місця, на яких майбутьній фахівець і комп’ютер будуть пов’язані в комплексному автоматизованому напрямі. [6,с. 5]

Література:

  1. Мальська М. П., Худо В. В. "Туристичний бізнес": теорія та практик: навч. пос. / М.П. Мальська — К.: Центр учбової літератури, 2007. — 424 с.

  2. Зборівський коледж Тернопільського Національного Технічного Університету ім. І.Пулюя [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://zboriv-college.info/profession.php#men — Назва з екрану.

  3. Корпорація ПАРУС. Інноваційні технології в управлінні [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://parus.ua/ru/167/#crm — Назва з екрану.

  4. Софтком [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://www.softcom.ua/1c/ — Назва з екрану

  5. Ромашко С.М. Опорний конспект лекцій з дисципліни "Інформаційні системи в менеджменті". / С.М. Ромашко - Львів: ЛІМ. — 2007. — 49с.

  6. Гордієнко І. В. Інформаційні системи в менеджменті: навч.- метод. посібник для самост. вивч. дисц. / І. В. Гордієнко — К: КНЕУ, 1999. — 128 с.