Увага! Всі конференції починаючи з 2014 року публікуються на новому сайті: conferences.neasmo.org.ua
Наукові конференції
 

ПОБУДОВА ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ МОДЕЛІ ОПТИМАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ВИРОБНИЦТВА РЕКЛАМНИХ ПРОДУКТІВ

Автор: 
Оксана Богачевська (Київ)

У сучасних умовах поряд з необхідністю виробництва конкурентоспроможної якісної продукції перед підприємствами постає завдання її просування на ринок і, як кінцева мета – реалізація товарів споживачам. Якісне вирішення даної проблеми неможливе без застосування реклами як потужного важеля що спонукає потенційного споживача до придбання товару. Ефективна реклама повинна сприяти чіткому виконанню планів збуту продукції підприємств і, як наслідок, прискоренню обігу грошових ресурсів. Тому реклама, як невід’ємний елемент ринкової економіки, набуває все більшого розповсюдження в Україні.

Реклама – ефективний засіб поширення інформації про фірму, товар, місце й умови його продажу, тому підприємства вважають рекламну діяльність однією з головних матеріальних передумов комерційного успіху.

Рекламна діяльність орієнтована на створення та реалізацію власного рекламного продукту – рекламного звернення. У кваліфікації реклами розрізняють два поняття: рекламу як процес і рекламу як продукт [1, 2].

Рекламні продукти реалізуються за допомогою рекламних кампаній, які є комплексом програмних заходів, об’єднаних єдиною метою, що охоплюють певний проміжок часу та розподілені у цьому проміжку так, щоб один рекламний (проект) захід доповнювався іншими. В рамках однієї рекламної кампанії може бути декілька рекламних проектів, кожен з яких має за мету створення та розміщення рекламного звернення (або проведення рекламного заходу) у рамках однієї рекламної кампанії. Рекламний проект містить цілий цикл рекламних послуг, який має технологічну послідовність від збору інформації про рекламодавця до виготовлення і розміщення рекламного звернення (рекламного продукту) або організації рекламного заходу.

Рекламні звернення створюють і виготовлюють рекламні агентства – незалежні професійні організації, які надають рекламодавцям повний обсяг послуг: здійснюють рекламні дослідження, розробляють рекламні макети і виготовляють рекламні звернення, планують і проводять рекламні кампанії.

Існують рекламні агенції з повним, а також з обмеженим циклом обслуговування. Останні спеціалізуються або на купівлі засобів реклами, або на створенні чи виробництві рекламних (звернень) продуктів. Діапазон послуг, які пропонують клієнтам рекламні агенції, залежить від наявності та специфіки виробничої бази агенції.

Аналіз рекламної діяльності в Україні свідчить про велику зацікавленість до цієї сфери не тільки підприємців але, і науковців. Багато наукових праць присвячені рекламній діяльності, але їх спрямованість більш зачіпає такі аспекти: розробку та планування бюджету рекламної кампанії, оцінку її успішності та майже не приділяє уваги темі створення та виготовлення самого рекламного продукту. Але ця тема є дуже важливою, так як створення та виготовлення самого рекламного продукту є невід’ємним елементом рекламної діяльності, і дуже важливою темою особливо для виживання, розвитку та економічного зростання рекламних агенцій з обмеженим циклом обслуговування, які спеціалізуються на створенні і виробництві рекламних продуктів(звернень), і є невід’ємною частиною рекламної діяльності.

Створення й виготовлення рекламного звернення дуже схожі на створення й виготовлення самого продукту, що рекламується [3].

Досвід багатьох процвітаючих світових рекламних агенцій показує, що в умовах ринку з його жорсткою конкуренцією планування виробничої діяльності є найважливішою умовою їх виживання, економічного зростання і процвітання. Серед багатьох чинників ефективне формування структури і змісту програми виробництва рекламних продуктів є визначальним для оптимального планування виробничої діяльності рекламної агенції. Одним з найбільш ефективних засобів планування, яке дозволяє організувати виробництво з націленістю його на максимальну ефективність і, одночасно, на задоволення споживчого попиту, є оптимізація виробничої програми та виробничо-трудових ресурсів, необхідних для її реалізації.

В даний час в більшості рекламних агенцій склалася практика створення виробничої програми на основі дослідження споживчого ринку, тоді як техніко-економічний аспект використовується швидше для аналізу, ніж для розрахункового обґрунтування управлінських рішень в області формування структури випуску рекламного продукту. Таким чином, виникає необхідність в нових підходах формування плану виробництва рекламних продуктів, аби запланована структура випуску рекламних продуктів, з одного боку, максимально повно задовольняла б вимогам споживачів, а з іншого, забезпечила б рекламній агенції можливість досягнення максимальних кінцевих результатів її діяльності з врахуванням внутрішніх і зовнішніх обмежень.

У зв'язку з цим є необхідність введення поняття оптимальної структури виробництва рекламного продукту. Оптимальною структурою виробництва є така структура, яка в максимальній мірі відповідає рівню попиту, який склався на ринку, і в той же час забезпечує максимально можливі значення кінцевих результатів виробничої діяльності рекламної агенції. Під оптимізацією тоді слідує розуміти пошук варіанту виробничої програми, яка забезпечує найбільше наближення до максимуму доходу. Найбільш ефективним методом побудови виробничих програм є динамічне планування, яке є ефективним методом розробки та впровадження масштабних проектів [4]. Вибір оптимального рекламного процесу полягає в оптимізації кожної послуги по необхідному мінімуму споживання ресурсів.

Рекламна агенція, як і будь-яке підприємство, повинна планувати діяльність та стратегію свого розвитку. Планування діяльності дає можливість визначити необхідну кількість надання рекламного продукту для його беззбитковості , крім того, воно повинно мати й відповідний зиск від своєї діяльності. Створення виробничої програми є необхідним для розрахункового обґрунтування управлінських рішень в області: формування структури випуску рекламного продукту; формування плану виробництва рекламних продуктів.

Недостатня розробленість означеної проблеми зумовило необхідність створення економіко-математичної моделі оптимальної програми виробництва рекламних продуктів. Запропонована модель виробничої програми повинна мати на меті, щоб запланована структура та план випуску рекламних продуктів максимально повно задовольняв вимоги споживачів і забезпечував рекламній агенції можливість досягнення максимальних кінцевих результатів її діяльності.

Література:
  1. Обритько Б. А. Реклама і рекламна діяльність: Курс лекцій / Обритько Б. А. – К.: МАУП. – 2002. – 240 с.
  2. Галіцин В. К. Математичні моделі та інформаційні технології управління рекламною діяльністю: Монографія / В. К. Галіцин, В.В. Дем’яненко, О.П. Суслов, С.Д. Потапенко – Івано-Франківськ: ПВНЗ „Галицька Академія”, 2009. – 144 с.
  3. Лук’янець Т.І. Рекламний менеджмент / Лук’янець Т.І.: Навч. посібник. – 2-ге вид., доп. – К.: КНЕУ, 2003. – 440 с.
  4. Richard de Neufville Dynamic Strategic Planning for Technology Policy [електронний ресурс].- Режим доступа: http://ardent.mit.edu/real_options/Real_opts_papers/dynamic_strategic_planning_for_technology_policy.pdf