Увага! Всі конференції починаючи з 2014 року публікуються на новому сайті: conferences.neasmo.org.ua
Наукові конференції
 

РОЗВИТОК МІЖНАРОДНОЇ ТУРИСТИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА «МОРЕ ТУРІВ» М. КРИВИЙ РІГ

Автор: 
Ольга Чайка (Нікополь, Україна)

У нинішньому суспільстві дуже малий відсоток людей не виїжджає за кордон. Здебільшого подорожі здійснюються з метою відпочинку та розваг. Також все більшого масштабу набувають і ділові поїздки за межі країни. Так чи інакше, більшість подорожуючих звертається до туристичних агентств за допомогою у підборі туру чи оформленні потрібних документів для виїзду. У зв’язку зі збільшенням попиту на дані послуги збільшується і їх пропозиції на туристичному ринку країни, що спричинює дуже жорстку конкуренцію турагентств між собою.

Тому і є сьогодні актуальним питання розвитку міжнародної туристичної діяльності вибраної агенції на просторах країни. Кожна туристична агенція має впроваджувати новинки щоб зацікавити туристів та привабити більшу кількість потенційних клієнтів. Саме тому будемо розглядати це на прикладі ТА «Море Турів» м. Кривий Ріг.

Підприємство самостійно планує свою діяльність та перспективи розвитку, згідно з попитом на послуги та необхідності забезпечення виробничого та соціального розвитку підприємства, збільшення власних доходів його працівників.

ТА «Море Турів» реалізує послуги по цінах та тарифах, запроваджених на договірній основі з іншими туроператорами. Фінансовим результатом діяльності підприємства є досягнення максимального прибутку.

За продаж туристичної продукції фірм, з якими співпрацює підприємство, воно отримує комісійні відрахування у розмірі 8-10% від вартості проданого продукту.

Споживачами підприємства є усі громадяни, які хочуть і можуть скористатись послугами турфірми «Море Турів».

Основні показники, що характеризують результативність діяльності ТА «Море Турів» можемо розглянути на основі техніко-економічних показників, що наведені у таблиці 1.

Таблиця 1

Техніко-економічні показники ТА «Море Турів» м.Кривий Ріг за 2013р.

Назва техніко-економічних показників

Одиниці вимірювання

Показник

Річний об’єм реалізації

Тис. грн.

277620

Чисельність персоналу

Осіб

8

Річний ФЗП персоналу

Тис. грн.

168000

Рентабельність

%

4

Річний чистий дохід

Тис. грн.

230517

У цілому, розглядаючи результативність діяльності підприємства протягом останніх 3-х років можна зробити висновок про позитивну динаміку більшості з показників.

Але щоб залишатися і надалі конкурентоспроможними на туристичному ринку потрібні нововведення та цікаві пропозиції від ТА «Море Турів» м. Кривий Ріг. Розглянемо більш детально на прикладі даного тур агентства диверсифікацію напрямів розвитку літнього та зимового відпочинку та розвиток напряму екстремальних турів.

Диверсифікація — (лат. diversus — різний і лат. facere — робити) процес розвитку діяльності підприємства, пов'язаний із збільшенням діапазону видів та проникненням в нові сфери діяльності, освоєнням нових виробництв, розширенням асортименту товару, що включає не тільки диверсифікацію товарних груп, але й розповсюдження підприємницької діяльності на нові та не пов'язані з основними видами діяльності фірми.[1]

В літній сезон, як відомо, найбільшою проблемою являється спека. І все більша кількість людей прагне сховатись від неї у більш «прохолодних місцях землі», тобто гірських місцевостях. В країнах Європи статус відпочиваючих у горах набагато вище статусу тих, хто відпочиває на узбережжі серед широких мас населення. Зазвичай гірські курорти влітку не рекламуються на такому рівні як морські. Хоча і не зрозуміло чому. Адже на морі можна побувати і взимку, а ось відпочинок у горах різний взимку і влітку. В той час як у теплу пору року можна насолоджуватись надзвичайними прогулянками у квітучих лісах та прохолодними джерельними водами річок гірських вершин, так у зимову пору в горах можна відкрити для себе зовсім іншу красу цих країв, а в додачу ще й випробувати гірськолижні спуски.

А для тих хто не любить пасивно проводити свої вихідні чи відпустки, можуть підійти екстремальні тури, такі як дайвінг влітку та рибалка чи альпінізм взимку.

Альпінізм — вид спорту, що основною метою ставить сходження на природні та штучні скелі та стіни, зокрема на гірські вершини.

Як правило, технічна частина маршруту — від сотень метрів до декількох кілометрів, при цьому протягом всьому маршруту, як правило, не існує стаціонарних точок страховки. Сходження в залежності від складності і протяжності маршруту може тривати від декількох годин, до декількох днів, тижнів і навіть місяців[2].

Дайвінґ (англ. Scuba diving) або пірнання — одна з форм підводного плавання, в якому дайвер використовує певні технічні засоби для дихання під водою.

В туристичній агенції «Море Турів», як і у всіх інших, основні ставки роблять на відпочинок на морях влітку та гірськолижний та пляжний – взимку. Я вважаю, що пропонуючи клієнтам декілька вузькопрофільних напрямів відпочинку, яким не віддають перевагу інші агенції, можна привабити певний відсоток туристів.

Таким чином, до основних пропозицій можна включити такі напрямки як альпінізм (в таких популярних альпіністських районах як Альпи, Гімалаї, Кавказ, Тянь-Шань), дайвінг (Червоне море, узбережжя Тайланду) та рибалка ( в місцевостях Норвегії, Фінляндії та в Карелії).

Середній по вартості дайвінг-тур – 8000 грн.; риболовний тур – близько 12000 грн.; альпіністський тур – 13600 грн. Припустимо, що за рік у нас буде 10 туристів на дайвінг-тур, 8 чоловік – на риболовний тур, та 5 чоловік забажають покорити якусь гірську вершину. Можемо розрахувати річний прибуток від даних запропонованих програм.

Дохід від дайвінгу:

10 чол * 8000 грн. * 10% (комісійних) = 8000 грн.

Дохід від риболовних турів:

8 чол * 12000 грн. * 10% (комісійних) =9600 грн.

Дохід від альпіністських турів:

5 чол * 13600 грн. * 10% (комісійних) = 6800 грн.

Річний дохід від усіх турів:

8000 + 9600 + 6800 = 24400 грн.

Отже, запровадивши розвиток даних туристичних маршрутів на підприємстві, як свідчать розрахунки, ми можемо гарантувати збільшення клієнтської бази тур агентства на 18% , що в свою чергу призведе до збільшення прибутку на 11% та підвищення рівня конкурентоспроможності ТА «Море Турів» м. Кривий Ріг у своєму регіоні.

 

Література:

1. Азрилиян А.Н.Большой экономический словарь - М. :Фонд "Правовая культура",1994.-459с.

2. Альпинизм / Под ред. И. И. Антоновича. — М, 1981.

Науковий керівник: доцент Коміссаров Валерій Федорович.